22 oktober - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 22 oktober - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

22 oktober

Door: Peter & Ingrid

23 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Torrey

Vanmorgen vanaf 7.15 uur 2 uur gewandeld langs de Grand Canyon. Natuurlijk maar langs een klein deel, de totale kloof is nl 465 km lang en tot 25 km breed (en tot 1600 meter diep). Het was zo indrukwekkend; de zon scheen al volop, de temperatuur steeg van net boven het vriespunt naar 12 graden, prachtig zicht op de kleurrijke canyon en onderweg herten en eekhoorns gespot.
En wederom de optimale klantvriendelijkheid ervaren: we stonden 2 minuten aan de bar te wachten om koffie te bestellen, komt de barman eraan, die biedt zijn excuses aan dat hij er even niet was en vroeg of we een gratis donut wilden om het goed te maken. Bijzonder toch?
Daarna in de auto gestapt, op naar de volgende staat: Utah. Dit betekende ook weer een andere tijdszone, hier is het 7 uur (i.p.v. 8 uur) vroeger dan in Nederland. We zijn naar Monument Valley geweest; de beroemde rode zandsteenrotsen in een woestijnlandschap en het bekende decor uit vele westernfilms. Ongelooflijk dat zulke “objecten” spontaan (nou ja, het duurt wel ff natuurlijk) ontstaan door puur natuurlijke invloeden zoals wind, temperatuur etc. Het lijken soms gewoon beeldhouwwerken, zo mooi! We hebben uren gereden door een landschap zonder ook maar enige bebouwing en wat je blijft boeien. Je ook nauwelijks iemand tegen, echt geweldig. Net heerlijk gegeten op een soort van range en nu de nacht in, truste.

• 23 Oktober 2017 - 07:11

Paul Verver:

Hi Ingrid en Peter, mooi dat jullie weer uitgerust zijn na een 5 uur langere reis

• 23 Oktober 2017 - 08:30

Carla:

Hé gaaf zeg, dat jullie een reisverslag maken. Dat wordt genieten de komende weken.

• 23 Oktober 2017 - 08:31

Chantal:

Wat een indrukken in een aantal dagen al! Heerlijk! Welterusten en op naar weer een mooie nieuwe dag.

• 23 Oktober 2017 - 08:57

Sjaak En Ciska:

Hoi wij hebben alles gelezen en ja geweldig!! Fijn dat wij dit ook zo kunnen volgen en beantwoorden!

• 23 Oktober 2017 - 11:26

Marleen:

Zo vroege vogels,net zo vroeg als het radioprogramma op zondag leuk z'on verslag voor jullie en de thuisblijvers genieten van de vakantie trip lieve groet Marleen.

• 23 Oktober 2017 - 11:29

Bep:

Ha vakantiegangers,
    Leuk dat verslag, nu kunnen wij meegenieten!! Het was inderdaad prachtig, die foto in de Grand Canyon met Ing als mooiste TOP

• 23 Oktober 2017 - 11:51

Joke:

Leuk p&i om jullie te kunnen volgen.

• 23 Oktober 2017 - 21:45

Angelique: