23 oktober - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 23 oktober - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

23 oktober

Door: Peter & Ingrid

24 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Vanmorgen om 6.15 uur onze mega kamer met twee kingsize bedden weer verlaten. We zetten geen wekker, maar zijn steeds vroeg wakker en voelen ons prima. Keerzijde is dat we ook vroeg in ons mandje liggen. Er is hier nl geen cultuur van uitgebreid (en netjes gekleed) uit eten gegaan. Alles is vooral geënt op ‘fast’ hè...
Om 9.00 uur waren we bij Bryce Canyon. Dit is een kloof waarin de afgelopen miljoenen jaren door erosie een massa van een soort vingers (tot 2800 meter diep) van gele en feloranje rotsen zijn ontstaan en die in combinatie met de groene bomen echt een prachtig beeld geven. De beleving was ook weer heel anders als bij de Grand Canyon, omdat je hier zelf die kloof in kon wandelen en zo sta je echt middenin dat grote “geweld”. Wij zijn dus ook vol goede moed aan zo’n hike begonnen. Naar beneden ging goed.... Naar boven leken die paadjes ineens een stuk steiler, dus onderweg hebben we ons ontdaan van sjaal, jas en trui en konden we eenmaal boven geen boe of bah meer zeggen zo liepen we te hijgen. Maar wel geweldig hoor en in super mooi weer (15 graden, volop zon). Fantastisch gewoon!
De mensen ogen in deze omgeving trouwens wel wat armoedig vonden wij, het is elke keer de vraag hoeveel tanden de caissière of pompbediende (niet meer) heeft.
Daarna even gas gegeven naar Idaho Falls (weer een andere staat: Idaho). Onderweg veel verkeersslachtoffers tegengekomen, oa vossen, herten en wasbeertjes. Ook nog twee arenden gezien (levend; luckey birds).
We hebben een globaal reisschema, maar kijken per dag hoe het loopt en tot waar we willen rijden. Hotelletje boeken we ‘s middags dan ook pas voor die avond. Vandaag ruim 700 km afgelegd, maar dat heb je hier helemaal niet zo in de gaten. We zitten in een comfortabele auto, er is steeds wel wat te zien, nul files, wegen zijn veelal kaarsrecht, hier en daar doen we een stop voor koffie, ontbijt of lunch en ondertussen horen we onze eigen playlist op de radio waar we af en toe mee mee-blèren. Nou, da’s toch top!?

• 24 Oktober 2017 - 07:59

Wendela:

Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad prachtig daar. En ondanks het gehijg en gepuf toch boven gekomen, toppers! Leuk spelletje dat tanden raden, maar Peter gaat er zeker weer met de winst van door. Geniet nog van maar zo te lezen, krijgen jullie elke dag een hoop nieuwe indrukken. xxx

• 24 Oktober 2017 - 10:12

Carla:

Weer zo'n prachtige dag en zo mooi beschreven. En dan die foto's, superlatieven schieten tekort.
    Geweldig.

• 24 Oktober 2017 - 10:19

John/wilma:

Mooi man (en vrouw), ziet er geweldig uit, goed dat je je bergschoentjes had meegenomen, maar maak je het niet te gek?

En wel de huizenkant houden en denk om die arme wasbeertjes.

Veel plezier en doe voorzichtig.

Groetjes

• 24 Oktober 2017 - 14:21

Gijs:

Ik ben een beetje ondersteboven van de eerste foto!

• 24 Oktober 2017 - 16:11

Sjaak En Ciska:

geweldige verhalen zeg jullie genieten met volle teugen, hou dat vol!!

liefs pa en ma

• 24 Oktober 2017 - 19:17

Bep En Han:

Haha Gijs, je haalt de woorden uit mijn mond

• 25 Oktober 2017 - 06:38

Chantal:

Jullie vermaken je goed lees ik wel. Heerlijk! Op naar de volgende spot!