24 oktober - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 24 oktober - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

24 oktober

Door: Peter & Ingrid

25 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Mede op advies van een ober bij Danny’s zijn we vanmorgen naar Jackson, in wederom een nieuwe staat (Wyoming) gereden. Dat is een wildweststadje met houten trottoirs, ouderwetse saloons met klapdeuren en elandkoppen aan de muur. De poort bij het stadsplein(tje) bestaat uit ontelbare geweien van elanden, geinig!
Daarna door national Park Grand Teton via de zuidingang Yellowstone in gereden. Het eerste park is een doorgroefde bergketen van de Rocky Mountains met aan de voet van de bergen heel heldere meren. Prachtig hoe die afsteken tegen de witte bergtoppen en helderblauwe lucht. Eenmaal uit de auto werden we ons bewust van de absolute stilte die er heerste, wauw!
Eenmaal in Yellowstone, het land van de geisers, zijn we meteen naar de superster onder de geisers gegaan; de Old Faithful. Deze werd ooit als 1e ontdekt en spuit ongeveer elke 70 minuten bijna 31.000 liter water en stoom 61 meter de lucht in! En dat hebben we mogen aanschouwen, wat een wonderlijk fenomeen toch weer! En wat een stank (zwavel)...
We hebben ook hier weer een uurtje of 2 gewandeld door het bos, bergje op en af (goed voor de verbranding van de burgers en de pancakes, hihi) en tussen de geisers door. Die geisers lijken net bubbelbaden; van verschillende afmetingen, sommige met een soort schoorsteentje erop en sommigen zijn gewoon een gat in de grond. Ohja, ook nog bizons gespot! Het is trouwens goed te merken dat we weer een stuk noordelijker zitten; het is niet warmer dan een graad of 6 geweest en hier en daar ligt sneeuw.
Eind van de middag zijn we een borrel gaan drinken in de Buffalo Bar. Dit bleek de lokale dorpskroeg en daar was het zo druk en gezellig dat we daar ook zijn blijven eten. Vannacht slapen we in een hotelletje (grappige kamer met bed, tafel en dressoir van boomstammen en alle accessoires met elanden) bij de westingang van Yellowstone, zodat we morgen meteen weer het park in kunnen om een ander deel te gaan bewonderen!

P.s. we hadden steeds geen wifi, vandaar deze late plaatsing. Foto’s plaatsen lukt ook niet altijd.

• 25 Oktober 2017 - 18:12

Chantal:

Hoi! Ik zat al met smart op jullie verhaal te wachten hoor! Leuk dat je zo in plaatsen terecht komt waar je zelf wellicht eerst niet aan gedacht zou hebben. Het is frisjes hoor, maar om actief te zijn wel lekker. Jullie komen als getrainde hikers terug lees ik wel! Haha. Hopelijk hebben jullie heerlijk geslapen tussen de elandkoppen.

• 25 Oktober 2017 - 18:55

John:

Lekker man zo,n buffelo biertje pakken, zijn jullie wel voorzichtig daar in het enge bos je weet nooit
    behalve die eland koppen kom je misschien wel boor de wolf tegen.
    Lekker genieten samen groetjes.

• 25 Oktober 2017 - 20:04

René:

Pictures or it didn't happen!
    Veel plezier!

• 25 Oktober 2017 - 20:59

Wendela:

Klinkt hartstikke mooi daar! Heb in IJsland weleens geisers gezien en dat vond ik al prachtig. Kan me voorstellen dat het met al dat andere natuurgeweld daar nog adembenemender is. Benieuwd naar de foto's.

• 25 Oktober 2017 - 23:53

Bep En Han:

Gezellig om dit allemaal te lezen en mooie foto's ook.

• 26 Oktober 2017 - 13:41

Sjaak En Ciska:

wat een prachtige foto's en belevingen van jullie en hoe was tessa haar reactie??