29 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 29 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

29 oktober

Door: Peter & Ingrid

30 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een mooie en intensieve dag achter de rug. Vanmorgen zijn we, al klimmend (sommige straten zijn echt heel stijl), naar het hart van SF’s binnenstad gelopen: Union Square. In het park en de directe omgeving daar waren veel bedelaars, terwijl eromheen heel luxe hotels, exclusieve warenhuizen en merkwinkels staan. Best gek, dat contrast. Vervolgens doorgelopen naar China Town. Deze wijk, met haar kitscherige shops en lampionnen boven alle straten, maakt een exotische indruk. Hier wonen meer dan 70.000 mensen en is de grootste Aziatische gemeenschap buiten Azië. Via de Italiaanse wijk zijn we weer terug naar Fisherman’s Wharf gelopen. We hadden gedacht even een boottripje naar Alcatraz te maken, maar alles zat al vol voor vandaag. Dan maar met de cable car (het trammetje) weer richting Union Square en daar de rest van de middag gebleven en wat geshopt. Natuurlijk konden we SF niet verlaten zonder een afscheidsborrel op Fisherman’s Wharf, dus daar happy hour meegepikt en een honkbalwedstrijd uit de World Series meegekeken met een aantal enthousiastelingen aan de bar. Je kunt hier namelijk geen kroeg of restaurant binnenkomen of er hangen grote schermen met honkbal. In het begin vonden we het vreselijk, nu wordt het (bijna) een soort van leuk.
Nou, het waren weer twee geweldige dagen in een fantastische stad. De gezelligheid, gekte en veelzijdigheid van SF hebben echt indruk gemaakt en waren weer zo anders dan hetgeen we afgelopen week al van de USA hebben gezien. Gaaf!

• 30 Oktober 2017 - 09:07

John:

Wat gek Peter dat ze op het scherm niks van Fijenoord laten zien? (is een kroeg van niks)haha

• 30 Oktober 2017 - 16:08

Gabrielle:

Wat hebben jullie het leuk! Fijn dat jullie verrassingsbezoek geweldig is gelukt. Lieve groet

• 31 Oktober 2017 - 05:44

Chantal:

Heerlijk he al die afwisseling? Ik krijg door jullie verhalen weer helemaal zin om terug te gaan! :-)

• 01 November 2017 - 14:47

Wendela:

Ooohh ik zou nog zo graag een echte honkbalwedstrijd meemaken, lijkt me echt gaaf! Vind het sfeertje bij Neptunus altijd al leuk bij de grote toernooien, maar dat is echt niets vergeleken met de wedstrijden in Amerika