1 november - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 1 november - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

1 november

Door: Peter & Ingrid

02 November 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag hebben we een ritje van zo’n 700 km afgelegd, voornamelijk door the middle of nowhere. En zelfs daar nog een half uur stil gestaan, omdat ze aan het asfalteren waren.
Zo mogelijk veranderen de benzineprijzen hier trouwens nog meer dan de landschappen. Tussen de duurste en goedkoopste die we tot nu toe zijn tegengekomen zit ruim $ 2,- (2,25 vs 4,39) per liter verschil.
We zijn ook door Dead Valley National Park gereden. Dit is de heetste (vandaag 33 graden), droogste en laagste (tot 86 meter onder de zeespiegel) plek van heel Noord Amerika en bestrijkt zo’n 7.800 km2. Het dankt haar naam aan het feit dat de eerste kolonisten hier halverwege de 19e eeuw het loodje legden; op weg van Nevada naar het goudmijnen Californië moesten ze door de woestijn trekken en kwamen daarbij ellendig aan hun einde. In deze vallei, die vroeger een zoutwatermeer was, zie je zowel (witte) zoutwoestijnen als (bruin- en roodgekleurde) zandduinen en zowel kloven als enorme bergketens. Verder oogt het als een soort (grijs en rotserig) maanlandschap. Niet om stijl van achterover te slaan zo mooi, maar zeker wel bijzonder.
En nu..... nu zijn we in Las Vegas! Jeetje, wat een verschil met de rust van de afgelopen dagen in de parken. Maar ook wel weer heel leuk. We reden het, ondanks de spits, heel makkelijk aan en zijn niet verkeerd gereden. Dat is al een hele kunst in deze drukte. Peet wilde vooraf niet zeggen naar welk hotel we zouden gaan, dat moest een verrassing blijven (tot grote ergernis van Ing). Nou, het is een fantastisch hotel! We zitten op de 20e etage van The Venetian en zoals de naam al doet vermoeden is hier Venetië helemaal nagebouwd, inclusief gondels die door het hotel varen! Er zijn ook pools, heel veel winkels van de luxe merken, restaurants, café’s, theaters en natuurlijk casino’s! De temperatuur is hier ook aangenaam, circa 25 graden (toch lekker, vooral als je in -6 graden vanmorgen bent vertrokken). We hebben dan ook besloten hier in ieder geval drie nachten te blijven.
Vanavond onze nette kleding uit de koffer gesnord, lippen weer eens gestift en straks gaan we lekker sushi eten in het hotel. Tot morgen!

• 02 November 2017 - 04:59

Tessa:

Mijn aardwetenschappen hartje gaat harder kloppen als je over death valley vertelt, wat een bijzonder fenomeen! En lekker potje black jack na de sushi? ik duim voor die jackpot! Veel plezier daar en als jullie nog leuke tips hebben hoor ik het graag voor over 3 weekjes :) kus

• 02 November 2017 - 06:16

Paul:

Gaaf.. zijn jullie er vrijdag nog? Max geeft formule 1 demo op de parkeerplaats bij het Las Vegas Convention center.. ff meepikken?

• 02 November 2017 - 06:40

Chantal:

Wat een verschillen in temperatuur he?! Las Vegas is zo fout dat het leuk is. Het Venetian is prachtig! Veel plezier!!!

• 02 November 2017 - 08:18

Carla:

Vergeet Elvis niet hello te zeggen van ons hoor. Misschien ffff stiekum trouwen daar. Hahaha

• 02 November 2017 - 12:32

John:

Lekker man varen door het hotel, kunnen jullie in zwempak van de roulette tafel naar je kamer varen

en dan zo het waterbed induiken. haha.

• 03 November 2017 - 07:53

Wendela:

Wat een contrast van Death Valley naar Las Vegas. Wel bijzonder om mee te maken denk ik, dat overweldigende en alles over de top in Vegas. Succes voor als jullie een gokje gaan wagen!