21 oktober - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 21 oktober - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

21 oktober

Door: Peter & Ingrid

22 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen na het ontbijt via Melrose Place en Hollywood uit het drukke LA gereden en de staat Californië verlaten. Ruim 500 km gereden vandaag, naar de Grand Canyon in de staat Arizona. Onderweg geluncht met een burger bij Danny’s. Om de haverklap heb je foodplaces waar dan een aantal tenten zoals de PizzaHut, Mc Donalds, Wendy’s, Subway de bij elkaar zitten. Opvallend op deze route is enerzijds de uitgestrektheid van alles en anderzijds de afwisseling qua landschappen (bergen, vlakten, droog, groen). Alles (en bijna iedereen) is groot (ook de vrachtwagens René!) en wijds. Bussen van het formaat dat wij ‘touringcar’ noemen hier als camper, om maar eens wat te noemen. Op de snelwegen (aangegeven met een I van Interstates, wij hadden bijv de I40) rijd je elkaar trouwens echt niet in de weg. Sowieso is iedereen super vriendelijk, het mag dan “plastic” zijn, maar wij vinden dat sfeertje erg prettig. De Grand Canyon zie je verrassend genoeg niet vanuit de verte. Je zou denken dat je een gebergte tegemoet rijdt, maar de omgeving is juist heel vlak en ineens kijk je een gat in en dat blijkt de Grand Canyon te zijn! Die is helemaal uitgesleten door de rivier de Colorado. Echt wonderbaarlijk om te zien en je voelt je heel klein door dat grote natuurgeweld. Wat je ook voelt, is het temperatuursverschil; we gingen van 28 graden naar 5 graden! En terwijl we het park inreden, zagen we al een moeder-hert met haar jong, super gaaf! We hebben de zonsondergang gezien vanaf een prachtig uitkijkpunt, ook weer een momentje om nooit te vergeten. Vannacht slapen we in een lodge in Grand Canyon Village, midden in het park. Als dag 1 maatgevend is voor de rest van de vakantie, dan staat ons nog veel moois te wachten!

• 23 Oktober 2017 - 08:28

Chantal:

Wat leuk om nu jullie verhalen te kunnen lezen. Brengt mij helemaal terug naar 2011. Wat kun je je nietig voelen bij de Grand Canyon he?! Zo mooi en bijzonder om te zien. Dat zijn wel flinke temperatuurverschillen zeg. T-shirt en oorwarmers bij de hand hebben dus! hahaha. Veel plezier!!!

• 23 Oktober 2017 - 16:03

Wendela:

Zou ik inderdaad ook verwachten dat je uit de verte al iets kan zien van de Grand Canyon. Maar ja ik ben nu geloof ik de enige die hem nog niet in het echt gezien heb... hahaha. Veel plezier nog, hoop dat jullie nog een hoop moois te wachten staat xxx

• 23 Oktober 2017 - 20:31

Patricia:

WoW, ziet er prachtig uit zeg! Wat leuk om jullie avonturen zo te volgen.
    Geniet!

• 24 Oktober 2017 - 19:28

Paul:

Blijft overweldigend! Pas je op, Ing? 1 stap naar achter en ik moet je komen halen..