31 oktober - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 31 oktober - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

31 oktober

Door: Peter & Ingrid

01 November 2017 | Verenigde Staten, Bridgeport

Het leek De Efteling wel vanmorgen bij het tankstation, zo was iedereen verkleed. Huh? Ohja, vandaag is het Halloween.
Wij zijn naar Yosemite National Park geweest. Dit park bestaat uit 3.000 km2 bergland met ravijnen, losstaande en in de lucht stekende rotsen, watervallen en loofbossen. Qua watervallen hebben we de Bridal Veil Falls (bruidssluierwaterval) bezocht, die door gletsjerwater wordt gevoed. Ook de hoogste waterval (>700 meter) van Noord-Amerika, Yosemite Falls hebben we bewonderd.
De route/wandeling door de vallei was wat ons betreft toch wel het hoogtepunt van vandaag. De combinatie van rotsen, water en begroeiing in talloze kleuren is zo waanzinnig mooi. We zijn gewoon een poosje op een rots in het water gaan zitten en alleen maar om ons heen getuurd, schitterend! Je zou toch denken dat je wel een keer uitgekeken raakt op die natuur, maar zo ervaren wij dat totaal niet.
Dit is wel het drukste park tot nu toe, er zitten ook mensen te tekenen en te schilderen.
Via de Tioga Pass, die bijna 3.600 meter hoog gaat, hebben we het park aan de oostkant verlaten. Deze bergpas is vaak gesloten ivm sneeuw, maar nu is het met 18 graden en zon prachtig weer. Dit scheelde ons ook ruim 250 km naar ons hotel, anders hadden we om moeten rijden. Vlak buiten het park kwamen we nog langs Mono Lake, een helblauw meer waar op de oever een soort torentjes van travertijn (= soort kalksteen) uit het water komen. Ze lagen nog net in de zon, waardoor het witte steen nog mooier afstak bij het blauwe water.
We slapen vannacht in een lodge in Bridgeport. Daar was ook een gezellige bar en een steakrestaurant bij, top. Terwijl wij aan ons biertje en wijntje zaten (jaja, Ing ook aan de drank, zelfs die $ 10,- voor een glas mag de pret niet drukken), kwamen de local kids nog verkleed binnenvallen en snoep halen ivm Halloween. Dat is een hele happening hier.
Al met al was het weer een dag om in te lijsten!

• 01 November 2017 - 07:55

Paul:

Wist het wel.. deep down is Ingrid ook gewoon zo’n drankorgel.. idd alleen jammer dat ze dat herontdekt bij 10$ per glas..

• 01 November 2017 - 08:04

Carla:

Wat een prachtige foto's en zo mooi beschreven. Wij genieten er nog steeds van hoor.
    Ga je aan het eind van deze reis al die verhalen publiceren? Dan schrijf ik me vast in voor een gesigneerd exemplaar.

• 01 November 2017 - 09:14

Sjaak En Ciska:

schitterend verhaal weer en ja Inge ook uit de kast gekomen!!!
    Geniet nog even
    want het aftellen begint!! xx

• 01 November 2017 - 09:52

John:

10 dollar voor een glaasje? drinkt Ingrid een keertje gezellig mee moet je gelijk de hoofdprijs betalen.

Voortaan eerst even langs AH gaan heb je een hele krat voor 9.95 in de aanbieding...

• 01 November 2017 - 11:24

Bep:

Nou Ing, een goed begin is het halve werk

• 01 November 2017 - 15:04

Wendela:

Mijn vriendinnetjes worden ouder en gekker! Eerst Channa en nu jij Grid, straks stap ik ook nog van de thee af. Gaap, pas jij een beetje op ons ;.) Maar uhh die Halloweengekte laat je wel daar toch?
    De foto's zijn trouwens weer schitterend, ik zou daar ook gewoon uren kunnen zitten en alleen maar om me heen kijken.

• 02 November 2017 - 04:55

Tessa:

ahh een klein beetje jaloers op Yosemite!!! En heel gaaf dat jullie de echte halloween een keer hebben mee gemaakt, ik moet zeggen ik stond ook even te kijken toen letterlijk iedereen was verkleed als pompoen of pizza punt! maar wel heel leuk!