27 oktober - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 27 oktober - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

27 oktober

Door: Peter & Ingrid

28 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Reno

Vandaag een lange reisdag gehad, ongeveer 1000 km afgelegd door een redelijk saai landschap; heuvelachtig, maar droog en kaal. Ing heeft voor het eerst ook een paar uur gereden. We hebben de hele middag de juf van de navigatie niet gehoord, omdat we alleen maar rechtdoor hoefden. Best handig, dan verdwaal je ook niet zo snel (alleen daarom mocht Ing rijden, zei Peet later).
Reden wij rustig op de cruisecontrol de maximale limiet van 80 mile (= 128 km), worden we ingehaald door een truck! Tja, begrenzers kennen ze hier niet. We zien echter veel politie op de weg, dus wij houden ons redelijk aan de limieten.
Om 17.00 uur (klok is onderweg weer een uur terug gegaan) waren we in Reno, waar we overnachten. Dit is, na Las Vegas, de tweede gokstad in de staat Nevada. Nou, dat hebben we gemerkt! We hadden (eigenlijk per ongeluk) een vrij luxe hotel geboekt met o.a. valet parking, 20 etages, spa / zwembad, diverse restaurants, etc. Nou, dan passen wij ons maar aan hè, dus nette kleding aan, haar in de krul (vooral Peet) en gaan. ;-) De hele benedenverdieping was een mega-casino, incl live muziek, waar dag en nacht flink wordt gegokt, gerookt (verbaasde ons) en gedronken. Zelfs in het blad van de bar zitten gok-displays en in sommige ruimtes gaat de bingo gewoon tijdens het eten door. Lekker gezellig!? Je kijkt je ogen uit, echt waar. Wij hebben natuurlijk even een rondje gemaakt, maar zijn daarna al snel naar de kreeft- & oesterbar gegaan en hebben daar de dag heerlijk afgesloten.

• 28 Oktober 2017 - 07:39

Paul:

We hebben de hele dag de juf van de navigatie niet gehoord... omdat ze zelf reed begrijp i

• 28 Oktober 2017 - 07:41

Paul:

Begrijp ik

• 28 Oktober 2017 - 11:25

Bep:

Als Peet praat al dat gekauwauw van zo' n juf is ook niet alles

• 29 Oktober 2017 - 08:00

Chantal:

Dat was een aardige afstand om te rijden! Maar zo schiet het wel op haha. Nevada heeft zo haar eigen regels met roken etc. Steekt echt af met de andere staten he?! Even genieten van het luxe hotel. Veel plezier!

• 29 Oktober 2017 - 08:57

Wendela:

Alleen maar rechtdoor is wel makkelijk, we zijn vroeger nog weleens op plaatsen terecht gekomen die compleet aan de andere kant van onze bestemming lagen. Meestal ging het dan al dicht bij huis mis ;.)
    Achteraf wel een mooie ervaring rijker door het verkeerde hotel te boeken. Zo aan de foto's te zien hebben jullie je wel vermaakt.