28 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu 28 oktober - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van petereningridopvakantie - WaarBenJij.nu

28 oktober

Door: Peter & Ingrid

29 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanuit Reno zijn we vanmorgen vertrokken voor een rit langs North Lake Tahoe. Dat is een meer dat in de bergen op 1900 meter hoogte tussen de bomen ligt. Het helblauwe water steekt prachtig af tegen de gele, oranje en groene kleur van de bomen. Volgens de reisgids hebben veel ‘welgestelden’ hier een (2e) woning, we hebben dan ook echt paleisjes gezien langs het meer. In de dorpjes Tahoe City en Truckee hebben we een stuk gewandeld. Deze liggen beiden aan het meer en hebben allemaal winkeltjes en horecagelegenheden van hout en iedereen heeft alles volop versierd voor Halloween. Erg leuk!
Vervolgens koers gezet naar San Francisco (SF). Delen van deze route bestaan uit 12-baans wegen en zelfs die staan gewoon vol. Wat wel handig is, is dat we over de carpoolstrook mogen rijden, die is nl alleen voor auto’s met minimaal 2 inzittenden. Gelukkig ook geen overlast gehad van de bosbranden die hier in de buurt zijn, of althans waren.
We zijn over de Golden Gate Bridge gereden, die is 230 meter hoog en hangt (in het midden) 100 meter boven het water. Jammergenoeg hing er dichte mist, waardoor de brug niet goed te zien was. Hoewel het vandaag onderweg in het binnenland 32 graden is geweest, is het hier in SF weer 14 graden en winderig.
SF staat bekend als de meest Europese stad van de Verenigde Staten. De stad is heel heuvelachtig, maar als je het lopen zat bent kun je verder met cable cars; een soort wagonnetjes die door ondergrondse kabels worden voortgetrokken. We hebben een prima motel midden in het centrum en zijn vandaag al een kijkje wezen nemen op Fisherman’s Wharf. Dit is al lang geen echte vismarkt meer, het heeft nu meer weg van een groot attractiepark met heel veel winkeltjes, lichtjes, horeca, live straatmuziek en dansende mensen. Heel gezellig! Ohja, en er rijden veel gepimpte oude Amerikaanse auto’s rond, als het even kan met harde muziek uit de radio. ;-) Ook op Pier 39 rondgestruind, waar de zeehondjes liggen. Net nog even koffie en een dessert genomen op de “chocolate experience place” (= een hele grote chocoladewinkel) van chocoladefabrikant Ghirardelli. Hmmm!

• 29 Oktober 2017 - 08:04

Chantal:

Wat leuk om het Amerikaanse Helloweensfeertje mee te krijgen. Jammer van de mist bij de Golden Gate. Stonk het lekker op Pier 39 bij de zeehondjes? Geniet van deze (naar mijn mening) heerlijke stad. Zijn er nog steeds zoveel zwervers in de stad?

• 29 Oktober 2017 - 09:01

Wendela:

Ik ken de stad alleen maar van verhalen en tv, maar het lijkt er me eentje waar heel veel te zien is en te beleven. Veel plezier!

• 29 Oktober 2017 - 13:48

Bep:

Bijzonder allemaal, veel genieten lees ik wel. Kijk uit naar het volgende verslag x

• 30 Oktober 2017 - 19:00

Sjaak En Ciska:

wat goed die reisverslagen zeg je zou het toch achteraf niet meer zo kunnen verwoorden, geweldig!
    geniet er nog een poosje van .
    xx